Kubuś Puchatek

Żłobek Miejski Nr.1 w Świnoujściu

MENU

Kadra pracownicza

I. OPIEKUNKI, PERSONEL POMOCNICZY
Dział Opieki Podstawowej

  1. Zapewnianie dziecku opieki pielęgnacyjnej i wychowawczej
  2. Prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji i zajęć opiekuńczo-wychowawczych uwzględniających rozwój psychomotoryczny, właściwy do wieku dziecka.
  3. Organizowanie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu
  4. Wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka w miarę jego możliwości
  5. Kształcenie właściwych nawyków i umiejętności dziecka związanych z satysfakcjonującym życiem w grupie
  6. Systematyczne obserwowanie rozwoju dziecka
  7. Systematyczne dostosowywanie treści, metod i organizacji zajęć opiekuńczo-wychowawczych do wyników obserwacji dziecka
  8. Zapewnienie bezpieczeństwa dziecku przebywającemu w Żłobku
  9. Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym i promowanie zdrowego stylu życia.

II. PIELĘGNIARKA , LEKARZ
Dział Opieki Medycznej

  1. Organizacja i wykonywanie badań lekarskich – profilaktycznych u dzieci uczęszczających do żłobka
  2. Prowadzenie:
    • ewidencji i dokumentacji zdrowotnej dzieci
    • dokumentacji personelu z zakresu medycyny pracy i badań sanitarno-epidemiologicznych
  3. Organizacja szkoleń personelu z zakresu udzielania pierwszej pomocy pediatrycznej
  4. Czuwanie nad przestrzeganiem przez personel procedur sanitarnych
  5. Udzielanie I pomocy medycznej poszkodowanym;
  6. Orzekanie o konieczności zapewnienia dziecku opieki domowej, w przypadku choroby wykluczającej przebywanie w żłobku
  7. Nadzór i kontrola nad prawidłowym żywieniem dzieci
  8. Współpraca z:
    • Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną
    • Punktem szczepień
    • Lekarzem Medycyny Pracy

III. SPECJALISTA DS. KADR I ADMINISTRACJI
Biuro sekretariatu i kadr

  1. Prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej żłobka
    1. Obsługa korespondencji wchodzącej i wychodzącej
    2. Przyjmowanie i ewidencjonowanie dokumentów w procesie rekrutacji dzieci do żłobka
    3. Przyjmowanie interesantów
    4. Opracowywanie projektów zarządzeń i regulaminów dotyczących funkcjonowania Żłobka,
    5. Koordynowanie obsługi strony Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie żłobka oraz strony internetowej
  2. Kompleksowe prowadzenie spraw kadrowych pracowników żłobka
    1. Realizowanie zadań w zakresie rekrutacji, selekcji, oraz systemu szkoleń,
    2. Przygotowywanie sprawozdań z ruchu kadrowego i innych, wynikających z obowiązujących przepisów,
    3. Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
    4. Prowadzenie ewidencji szkoleń i delegacji
    5. Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem dyscypliny pracy oraz Kodeksu Etyki przez pracowników żłobka
    6. Prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników

IV. GŁÓWNY KSIĘGOWY
Biuro Księgowości

  1. Prowadzenie rachunkowości finansowej budżetowej
  2. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i GUS
  3. Planowanie budżetu jednostki
  4. Sporządzanie deklaracji podatkowych i sprawozdawczości
  5. Obsługa rachunków bankowych jednostki,
  6. Planowanie i realizacja wydatków osobowych i bezosobowych
  7. Naliczanie i rozliczanie składek na ubezpieczenia społeczne,
  8. Naliczanie i księgowanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
  9. Sporządzanie i rozliczanie deklaracji na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

V. SPECJALISTA DS. KSIĘGOWO-FINANSOWYCH
Dział rozliczeń

  1. Ewidencjonowanie w systemie komputerowym odpłatności za pobyt i wyżywienie dzieci
  2. Naliczanie przypisów, odpisów i zwrotów opłat rodzicielskich, sporządzanie miesięcznych wykazów odpłatności z tytułu opłat za pobyt i wyżywienie dzieci,
  3. Naliczanie i pobór odsetek od nieterminowych wpłat
  4. Dokonywanie rozliczeń z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w sprawie dotacji za wyżywienie / pobyt dzieci w żłobku,
  5. Dokonywanie rozliczeń rodziców / prawnych opiekunów w zakresie dofinansowania opłaty za pobyt dziecka z ZUS
  6. Prowadzenie spraw związanych z odzyskiwaniem zadłużeń w opłatach rodzicielskich;
  7. Sprawdzanie i rozliczanie faktur / rachunków;
  8. Prowadzenie elektronicznej ewidencji czasu pracy pracowników
  9. Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych

VI. SPECJALISTA DS. ŻYWIENIA I ADMINISTRACJI
Dział Żywienia

  1. Gospodarka materiałowa
    1. Prowadzenie czynności księgowych i finansowych, przyjmowanie faktur / rachunków i ich weryfikacja,
    2. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z działem żywienia w tym zaopatrzenia w artykuły żywnościowe,
    3. Prowadzenie gospodarki magazynowej i całokształtu spraw związanych z działem gospodarczym
    4. Organizowanie i zaopatrywanie placówki w materiały piśmienne , środki sanitarno-higieniczne, materiały gospodarcze
    5. Sporządzanie sprawozdawczości
    6. Wystawianie faktur
    7. Prowadzenie rejestrów
  1. Kucharki i pomoce kuchenne
    1. Prowadzenie żywienia zgodnie z wymaganiami i wytycznymi wynikającymi z Ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
    2. Przygotowywanie i sporządzanie posiłków – zgodnie z normami, zasadami oszczędnego gospodarowania produktami spożywczymi i zasadami sanitarno-epidemiologicznymi HACCP
    3. Przygotowywanie i sporządzanie posiłków dietetycznych dla dzieci wg. wskazań i zaleceń lekarzy specjalistów
    4. Prowadzenie cateringu
    5. Przestrzeganie przepisów sanitarnych, systemu HACCP oraz GHP - GMP

VII. SPECJALISTA DS. BHP / INSPEKTOR OCHRONY PPOŻ.
Dział bhp i ppoż.

  1. Kontrolowanie warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracowników
  2. Prowadzenie szkoleń i instruktarzy stanowiskowych
  3. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
  4. Sporządzanie sprawozdań rocznych
  5. Wykonywanie okresowej oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy , sporządzanie stosownej dokumentacji
  6. Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków;
  7. Wykonywanie zadań inspektora ochrony przeciwpożarowej :
    1. Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów o bezpieczeństwie przeciwpożarowym przez pracowników
    2. Udział w kontrolach prowadzonych przez organy ochrony przeciwpożarowej
    3. Współpraca z właściwą terenowo Komendą Państwowej Straży Pożarnej w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego placówki
    4. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej zabezpieczenia przeciwpożarowego, sporządzanie i aktualizowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
    5. Organizowanie ćwiczeń praktycznych z ewakuacji
    6. Nadzór nad konserwacją i rozmieszczeniem sprzętu przeciwpożarowego i sygnałów alarmowych.

VIII. KONSERWATORZY, DOZORCY, OGRODNICY
Dział Gospodarczy

  1. Prowadzenie czynności i wykonywanie zadań z zakresu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania placówki
  2. Usuwanie awarii, dbanie o czystość terenu
  3. Kontrolowanie prawidłowości działania urządzeń zabawowych na placu zabaw
  4. Nadzorowanie wykonywania zadań z zakresu badań technicznych realizowanych przez upoważnione służby
  5. Dozorowanie budynku żłobka

"Kubuś Puchatek" Żłobek Miejski Nr.1 w Świnoujściu © 2014